torsdag 2 oktober 2008

Den som söker han finner....

Äntligen är kablarna till kameran återfunna. Mannen i familjen hade drabbats av städiver och hittat ett jättebra ställe att förvara kablarna på......... och sedan glömt var. Är det någon mer som känner igen detta syndrom. Vår familj har varit med om detta ett antal gånger, det konstiga är att det är ofta samma person som hittar på nya "bra" ställen att förvara saker på. Jag har lärt mig att inte leta hysteriskt, för rätt var det är så finns de på något oväntat ställe. Vet inte om det här är något speciellt syndrom hos oss eller om det kanske är någon mer som känner igen det.
Äntligen skall jag få chansen att visa mitt hemlispaket från Elin http://pelin-pelin.blogspot.com/.
Ett något annorlunda paket, inslaget i systembolagets påse med mjukt innehåll.
Godisaskar med roliga budskap, disktrasa som bara känns så rätt och dessutom två nystan sockgarn från Elins födelsetrakter. Elin du behöver inte känna att det var lite i paketet!!!! jag blev så glad och har tyckt om alla dina paket, det har varit jätteroligt att ha dig som hemlis.

Någon gång för länge sedan visade jag min Candle flame sjal som jag stickade på. Den har varit klar ett tag och såg ut så här när den blockades. Jag hade lite beslutångest över vilken avslutningskant jag skulle göra. Jag valde att avsluta den med flammor. Det blev jättesnyggt och
jag ångrar mig inte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnyggt med flammor som avslutning på Candle Flamesjalen. Vet inte om det beror på min värkande hals och febriga tillstånd men jag förstår inte riktigt hur du gjort.Jag håller på med min andra CF och skulle vilja avluta den snyggare än vad jag gjorde med den första

teresa sa...

Åh, din ser mycket snyggare ut än den Candle Flame jag stickar på...
Jättesnygga kanter!

Pelin sa...

En sån tur att du är nöjd:) Systempåsen blev det för att jag inte shoppat annat än sprit sen jag flyttade:P

Jättefin sjal förresten! Håller på med min första sjal ever här och jag är ingen stjärna på att läsa mönster har jag märkt..

Susilull sa...

Känner precis igen det där "syndromet" med bra ställen...
Det drabbar oss också med jämna mellanrum, och orsakas inte av mej... hmm
Jättefin candle-flame, den var snygg i vitt!

Skall försöka ta mej till Jörlanda någon gång!!

Ha det gott!!

Kristina sa...

Din sjal är väldigt snygg! Stilrent och vitt kan vara väldigt användbart, särskilt på vintern om det ligger snö ute. Då är det så snyggt, tycker jag, med vita plagg eller accessoarer.