måndag 5 maj 2008

Kiwi

Äntligen skall jag få chansen att sticka något ur boken Hönsefödder och gulerödder av Anette Danielsson. Boken inköptes i Köpenhamn för något år sedan och har legat och värkt sedan dess. Modellerna är uppstickade i garn av Marianne Isager. En kollega till mig önskade att få den stickad - inga problem sa jag och tog reda på vad garnet fanns och kostade. Garnet hette Tvinny och kostade 160:- hg, till tröjan skulle det gå åt 340g, en garnkostnad på ca 500 kronor till en tvååring!! Kändes alldeles för exklusivt, barnen växer ju ändå. Efter lite letande fick jag tag på Bambino ull från Schackenmeyer, idena. Då blir garnkostnaden iaf hälften, mer rimligt. Dubbelt garn och stickor 4 - finemang. Här kommer bild på tröja och garn!!

Ps. Jag har redan börjat och den är så kul att det är svårt att sluta.

4 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Tack för dina rara ord hos mig! Vilken fin blogg du har! Jag gillar stickat - trots att jag inte ens kan stava till aviga & räta ;)

Kram/Jes ♥

Anonym sa...

Vilken jättefin tröja! Bra att du kunde byta ut garnet. Tvinni är jättetrevligt men dyrt... Ska bli kul att se hur din variant blir!

Susilull sa...

Skönt grönt garn! Är sugen på att sticka något i grönt.

Ditt inlägg om den "lössläppta vågade" är för härligt, fina bilder!

Ha en skön helg!

Anonym sa...

villka härliga färger.

Trevlig helg !