fredag 23 maj 2008

Grönska


Är bara tvungen att skicka ett litet bildbevis till min Hemlis 3. I paket 2 fick jag fröpåsar. Det var lin, luktärtor och akleja. Linet och luktärtorna har kommit upp så här långt. Nu är det dags att plantera i större kruka, de har fått vara ute och träna på sol och luft ett tag nu. Aklejan däremot hade inga som helst planer på att gro, men skam den som ger sig. Jag har några frön kvar så det blir allt ett nytt försök.

Den här helgen blir det grovjobb i utomhus. Vi har en liten grävare hemma, så jobbet den här helgen lär synas.

På stickfronten är det en ärm kvar på min Kiwi. Jag har även börjat på Maj månads pulsvärmare. Det är verkligen i sista minuten.

Ha en trevlig helg!!!

3 kommentarer:

teresa sa...

Lycka till med blommorna - det ser för kul ut. Å hoppas att aklejorna vill upp snart, för det är ju en alldeles underbar blomma.
Hur är livet annnars? Kanske vi ses på WWKD i Stenungsund den 13 juni (eller var det 14:e)? Funderar på att åka dit (kan ju fortfarande inte sitta, där för har jag inte varit på stickcaféet. Fattar bara inte när detta m ryggen ska ge sig - ska träffa doktorn på torsdag..). Men i S-sund tänkte jag kanske stå...

teresa sa...

hej igen. Du har fått en liten utmärkelse på min blogg.

Anonym sa...

Hej hemlis har det kommit något paket annu från mig din hemlis3?
Jag är nyfiken och har kollat här flera ggr men kan inte se om du fått något? Din Hemlis 3