söndag 1 juni 2008

Jag kunde inte låta bli att anmäa mig till Hemlis 4. Man blir som barn på nytt när det vankas paket. Här kommer alla avslöjande om mig till min nyblivna hemlis.


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag måste absolut säga att det är naturmaterial. Får väl erkänna att i vissa lägen kan man bli positivt överaskad av garn som inte är naturmaterial allt igenom.


2. Vilka är dina favoritfärger?

Blått i alla nyanser, en del gröna som t.ex lime. Cerise, lila , ja det mesta . Använder inte speciellt mycket pastellfärger, de är roliga att sticka i men passar kanske inte riktigt till min garderob.


3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Det får bli orange, inte riktigt favoriten, trots retromodet.


4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Jag har bara bambu- och metallstickor. Är jättesugen att prova de nya materialen. Har inte riktigt kommit dit än.


5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag lärde mig sticka någon gång i tonåren. Har varit med i alla stickvågor som kommit, hållt stickningen vid liv även dessemellan. Man kan nog säga att jag är något mittemellan - "Mittemellen till avancerad stickerska"


6. Dricker du kaffe? Te?

Får väl erkänna att det lutar allra mest åt kaffehållet. Tycker det är jättemysigt med en stor balja te fast det slutar ofta med en kopp kaffe.


7. Är du allergisk mot något?

Ingenting


8. Vilken slags musik tycker du om?

Är tyvärr ingen "bra" musiklyssnerska. Har inte riktigt koll. Lyssnar på det som kommer i min väg - lättsamma saker.


9. Favoritgodis?

Får väl erkänna - choklad.


10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Visst finns det med både broderi och symaskin i min värld. Virkning. olika pyssel med t.e x papper, kort m.m.


11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Visst är det kul med alla accessoarer som finns nu mössor, sjalar, vantar, strumpor.... När en tröja är klar är även det en härlig känsla.


12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej, däremot köper jag gärna när andan faller på. Det kan även bli heminredningstidningar och trädgårdstidningar. Inspirationstidningar helt enkelt.


13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Har funderat på en Candle Flame.


14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

17 cm


15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Ja! Det är kul, snabbt och lätt. Är även med i Stickameras pulsklubb.


16. Stickar du sockor?

Det blir ett ja även på den frågan.


17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Jag tror det räcker med att säga att jag har 38 i skostorlek.


18. När fyller du år?

28/7


19. Stickar du med pärlor?

ja


20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Jag läser gärna deckare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu vet jag allt om dig;) Vilken trevlig blogg btw! Håll koll på posten...

//Hemlis 4