onsdag 18 juni 2008

Bokinköp


Jag måste bara visa mina böcker jag köpte under en weekendresa till Köpenhamn tidigt i våras. Vet inte riktigt varför jag inte visat dem tidigare, men så kan det bli. Bättre sent än aldrig. Jag kan bara inte låta bli att leta efter stick- och nu även virkböcker när jag är i Danmark. De är steget före oss. De har mycket mysigare (dessutom fler) böcker där än i Sverige. Varför det är på det viset kan man ju fundera på. Det är mycket som de ligger steget före oss i ; trädgård, inredning och stickning. De vågar ta ut svängarna lite mer. Inte nog med att jag bläddrat i dem ett antal gånger, jag har dessutom gjort något ur varje bok. Ur virkboken blev det sommarsjalen (rosa/grön i fleeceartist), strumpboken har blivit ett par strumpor som är lite hemliga än så länge och ur hönsefödder och gulerödder blev det Kiwin som faktiskt är klar men inte uppvisad än.

Hönsefödder och gulerödder har ett riktigt häftigt upplägg. Att utgå från frukt och grönsaker och göra modeller därefter. Även denna tomattröja kan jag känna ett visst behov av att göra. Det finns flera barnmodeller i hönsefödder och gulerödder som tilltalar mig. Kul att planera nya projekt är det iallafall. Har ni barn från 2 år så rekomenderar jag verkligen den här boken.

4 kommentarer:

Susilull sa...

Ha en skön Midsommarhelg!

Anonym sa...

Hej på dig Hoppas ni får en trevlig midsommar därpå västkusten. Här i värmland firar vi midsommar med sill,potatis mm. Ha det bra och hoppas du får tid för lite stickning. Må gott Din Hemlis 3 Eva mitt i ko och fårflocken.

teresa sa...

Härliga böcker! Nu måste nog jag också kolla efter lite böcker i Danmark, dit jag åker imorgon bitti. Pga detta en mycket lugn midsommarafton.
Ha en fin midsommar! (ser fram emot din o Carinas "hemlis"...)

Emmas dagar sa...

Hönsefötter... ser ju jättefin ut! Den skulle jag också vilja ha:-)
Det finns en liten gullig skånsk folkvisa som heter så;-)