söndag 1 juni 2008

Busskur

Man kan väl bli glad för mindre! Igår skulle vi ta bussen till Göteborg för 50-årskalasande. Då möttes vi av denna trevliga syn i "vår" busskur. Några initiativrika ungdomar har stylat busskuren. Det var spetsgardiner, en sockerlåda som bord. På bordet fanns duk liten krukväxt, mariekex, vattenflaska och ett litet glas om man så önskade. Dessutom hade de lagt dit en liten gästbok. För att inte glömma tidningen och böckerna man kunde läsa i väntan på bussen. En urkul ide´. Kan detta vara något för Västtrafik att ta efter?

7 kommentarer:

teresa sa...

UNDERBART!!! Vad lycklig man blir! Tror du verkligen att det är ungdomar som gjort det?
Du, jag har planerat in WWKD den 13 o det ska bli jättekul. Men var ligger den där trädgården? Å har du tid att umgås lite eller måste du vara "engagerad" hela tiden?
Ps. Nu är det 18 grader i vattnet...ds.

Nina BF sa...

Så häftigt! Alltid kul med kreativa nya saker! En sånn busskur vill jag också ha...

Susilull sa...

En sån busskur - helmysig!
Vad glad man blir när man ser såna initiativ! Hoppas den får vara kvar så.

Ha det bra!

Anonym sa...

Verkligen trevligt att vänta på bussen där.......
Hoppas att det får vara så..och
ingen "klåfingrig" måste vara framme.

Trevlig helg

Anonym sa...

Men oh så trevligt! Och att det fick vara kvar! Här i Sthlm skulle det få stå i... tre minuter... högst :-( Vad trevligt att få vänta på bussen där :-)

Min tråd sa...

Där skulle jag gärna stå o vänta på bussen, blev så glad av bilden. Hoppas verkligen den får vara ifred.

Honungsboden sa...

Hej "Bland garnnystan och sytråd", trevligt med en annan stick entusiast i Jörlanda. Kände igen busskuren som också jag åker från varje dag. Tog du bilden en morgon för ett par veckor sedan? Då satt jag i så fall i busskuren!

Vänligen hälsningar Slöjdlärarstudent i Skotthed