måndag 12 maj 2008

Kiwi

Lite uppdatering på Kiwin. Nu är det inte långt kvar, endast ärmarna. Ikväll har jag stickat nästan en ärm och då tog garnet slut! Så retsamt. Jag var inte helt ovetande om att det kunde bli så eftersom jag bytte garn och inte hade koll på garnmetrarna. Så nu kommer koftan att ligga lite tills jag får möjlighet att köpa mer, kan tyvärr säkert ta en vecka eller så. Kiwi är gjord av en riktigt smart designer. Det kommer inte att bli en enda söm att sy efteråt. Passar mig som hand i handsken. Fram- och bakstycke stickas i ett upp till ärmhålen, axlarna stickas ihop, luvan stickas direkt på. Ärmarna stickas från ärmhålen och neråt , då har jag valt att sticka på strumpstickor. Voila´inga sömmar. Finns däremot ett moment som jag bävar för, att sy i dragkedja. Har aldrig gjort det förr. Finns det någon som har något bra tips?

6 kommentarer:

Linda sa...

Åh så mycket fint du gör! Den virkade sjalen i Fleeceartist är underbar! (Jag älskar det garnet!) Och denna tröjan, och inte minst färgen, är superfin!! Härligt att sticka på och slippa sy ihop sen!

teresa sa...

Har tyvärr inga tips, har aldrig stickat ngt med dragskedja.
Men vad otroligt fina saker du stickar. Du är både duktig stickerska o har jättegod smak. Lycka till med garn o blixtlås!

Efwa - Medea sa...

Fin tröja och härliga färger! Har själv stickat några tröjor i limegrönt och lavendelblått. det är också fint tycker jag.

Anonym sa...

Tråckla, prova in, tråckla, prova in, tråckla, prova in...... :-) Inte roligt, men för mig det enda sättet att få dit en dragkedja snyggt.
Läcker färg på din tröja, den kommer säkert att bli jättefin!

Anonym sa...

Nåla ordentligt och sy igenom typ bakplåtspapper, så fastnar inte garnet i pressarfoten. Det kommer bli hur snyggt som helst!

Britt-Marie sa...

Så läcker så läcker så läcker så läcker.

Älskar bara färgerna och modellen var helt underbar. Verkar dessutom rolig att sticka.

Gillar busskuren jag också.

Kram